boekomslag Simone van der Vlugt - Blauw water (makkelijk lezen)

Als Lisa in haar achtertuin de was ophangt staat er plotseling een ontsnapte tbs’er voor haar neus. Vluchten is geen optie omdat ze het leven van haar zesjarige dochter Anouk niet in gevaar wil brengen. Er volgt een angstaanjagende en zenuwslopende week waarin moeder en dochter in hun huis gegijzeld worden. Senta verdwaalt met haar auto in de mist. Als ze besluit aan te bellen bij een dijkhuisje, ziet tot haar schrik dat daarbinnen een vrouw met een mes wordt bedreigd. Ze vlucht, maar terwijl ze op zoek gaat naar hulp overkomt haar iets vreselijks…

Boekinformatie
Schrijver: Simone van der Vlugt
Titel: Blauw water
Uitgeverij: Eenvoudig Communiceren
Jaartal: 2009
Bladzijden: 78
Genre: thriller
Leeftijd: 18+
Mijn mening: 3 sterren

  • ik heb dit boek in 2014 geleend bij de bibliotheek Schiedam om te lezen met mijn leesclub Makkelijk Lezen
  • we lazen het boek van 3 t/m 10 oktober 2014 en dit was boek 89 van de boeken die ik in 2014 gelezen heb

Over het verhaal

Op het laatste moment ziet Lisa de man pas.
Ze hangt de was op in de tuin. En ineens komt hij achter de lakens vandaan.
Lisa laat het mandje met was in het gras vallen.
Ze gilt.

De man ziet er slecht uit.
Hij heeft zich lang niet geschoren. Op zijn kin zitten donkere stoppels.
En op zijn kleren zitten vlekken.
Zijn haar is zwart en erg kort.
De man kijkt Lisa wild aan.
Lisa wordt bang.

Snel rent ze door de tuin naar de keukendeur.
De man gaat haar achterna.
Lisa gooit de deur voor zijn neus dicht.
Maar de man duwt de deur open.

De man blijkt ontsnapt te zijn uit een tbs-kliniek. Hij gijzelt Lisa en haar 6-jarige dochter. Lisa durft hem niet tegen te spreken, omdat ze bang is dat hij hen wat aandoet. Op een dag is er een jonge vrouw met haar auto verdwaald. Ze wil aanbellen bij een huis, maar ziet door het raam dat een vrouw bedriegt wordt met een mes. Ze besluit snel verder te rijden. Zal deze vrouw de politie bellen? Worden Lisa en haar dochter gered?

Mijn mening

Ik heb dit boek in 2014 gelezen met mijn leesclub Makkelijk Lezen in de bibliotheek van Schiedam. We vonden het een erg spannend verhaal.


Koop een boek

De leukste plek om een boek te kopen is een (kinder)boekwinkel. Als je toch online wilt kopen doe dat dan via Libris of bol.com en ondersteun mijn website.

Geef een antwoord

Onzinreacties en spam worden natuurlijk niet geplaatst...

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.