Update over de auto

De afgelopen was voor ons een hectische week. Bij deze een overzichtje met betrekking tot de status van de auto

Maandag
We kregen een telefoontje dat ze de auto nog moesten bekijken, maar dat we daar dinsdag meer over horen.

Dinsdag
De garage belde om te vertellen dat er drie opties zijn. Optie 1 is de auto laten repareren op kosten van de tegenpartij. Deze reparatie duurt 3 weken. Optie 2 is de auto total loss verklaren en geld van de verzekering krijgen. Optie 3 is de auto total loss laten verklaren, tijdelijk repareren om op reis te kunnen gaan en de auto aan het einde van onze reis laten afvoeren. De laatste optie leek ons het beste. We hebben het nagevraagd bij de verzekering en je kunt inderdaad een auto economisch total loss laten verklaren en hem pas later, tot 7 jaar later, laten afvoeren…. (rare jongens die Australiërs!) We hebben de garage teruggebeld. We moesten contact opnemen met een andere garage die de reparatie zou uitvoeren. Deze man wilde niet met ons praten, maar alleen met de garage. De rest van de dag hebben we gewacht op een telefoontje en meer duidelijkheid over het tijdelijk repareren van de auto. Het gaat om een nieuw ruitje en het in gareel krijgen van de achterdeur. Daar zit nu een grote kier, maar met een stuk hout en een hamer moet die wel weer op zijn plek te krijgen zijn.

Woensdag
We kregen maar geen telefoontje met meer duidelijkheid, dus we zijn naar de garage afgereisd. Daar kregen we onze auto mee met het advies om zelf de kleine reparaties te regelen en dan op reis te gaan. We zijn richting een bedrijf gereden dat onderdelen voor 4wd auto’s verkoopt, maar de auto bleek niet zo lekker te rijden. Hij trok veel naar links en vooral bij remmen was dat niet fijn. Na een half uurtje hebben we de auto op een parkeerplaats gezet en hebben we besloten dat we hier niet mee op reis willen. Blijkbaar hebben ze bij de garage niet gekeken of de achteras beschadigd is. Het repareren van het rechterachterpaneel van de auto was al duurder dan de auto waard is en ze hebben niet verder gekeken. Ze hebben ons de indruk gegeven dat de achteras niet beschadigd was…
We hebben de verzekering gebeld om de auto alsnog total loss te laten verklaren. Wij willen niet het risico lopen dat we ergens in de woestijn met een gebroken achteras komen te zitten.

Donderdag
‘s Middags kregen we een telefoontje van de verzekering dat morgenochtend onze auto wordt afgesleept. Hij wordt total loss verklaard. We kunnen nu op zoek naar een nieuwe auto!

Vrijdag
Om 11 uur ‘s morgens is onze auto afgesleept. Binnen 24 uur zullen we gebeld worden en horen wat voor bedrag we van de verzekering terug zullen krijgen.





Het is jammer dat we al zo snel afscheid moeten nemen van onze auto. We hadden graag met hem onze rondreis gemaakt. We gaan er van uit dat we een goede vervanging voor hem zullen vinden.

Vergelijkbare berichten